Aquesta setmana hem estat al Festival deCinema de Sitges i aquestes són algunes de les produccions catalanes que hi hem
vist que ens han agradat més.
1.The Returned, de Manuel Carballo
Un nou gir en les pel·lícules de zombies, en
què els morts vinents tenen una aparença real i humana, situació que planteja
noves qüestions ètiques sobre el racisme, la intolerància i l’essència mateixa
del que és la vida i la mort. Filmax es torna a marcar un tant en el cinema
fantàstic amb un producte de vocació internacional i amb l’estil propi de la
casa.
Argument: Els zombis aguaiten de nou. Però en
aquesta ocasió la humanitat ha aconseguit sortir de l'atac gràcies a una
proteïna que contraresta els efectes i impedeix que alguns es converteixin
definitivament en no morts. Amb l'epidèmia controlada, tots viuen en aparent
harmonia... fins que les existències de la miraculosa poció comencen a
escassejar. Kate, que treballa en un centre de recerca, i el seu nòvio Alex, un
retornat, intentaran salvar-se. Una volta de rosca al cinema de zombis per a una
pel·lícula amb un toc de road movie.
2.Capa Caída, de Santiago Alvarado
Divertit i original fals documental d’un heroi
en decadència, ple de referents “cañís”, i que juga molt bé -i se n'enfot- del
llenguatge propi de la narrativa documental. També destaquen els efectes
visuals que, a l’estil de Forrest Gump o Zelig, situen el protagonista en els
grans episodis de la història d’Espanya, així com també fan possible el seu
enfrontament amb un transformer.
Argument: El gran superheroi espanyol Magno va
desaparèixer de la vida pública després de veure’s implicat en un escàndol d’abús
a menors. Han passat vint anys d'aquell fet i un documentalista segueix la
pista de l'heroi caigut en desgràcia per fer una pel·lícula sobre ell. Junts
intentaran netejar el nom de Magno i assenyalar als que van conspirar en contra
seu, però durant el procés sorgirà una amenaça molt més gran...
3. Enemy, de Denis Villeneuve
El mite del doppleganger des d’una òptica
futurista, en un film de tints humanistes on també es parla sobre l’esperança i
l’amor, amb alguns tocs kafkians i un notable Jake Gillenhaal per partida doble.
Argument: Adam és un professor d'història
desganat que descobreix en una pel·lícula a Anthony, un actor que és exactament
com ell. La trobada entre aquests dos homes idèntics canviarà completament les
seves vides. A partir de L'home duplicat de José Saramago, Enemy compta amb un
Jake Gyllenhaal que broda no un sinó dos papers. L'actor s'ha compromès per
partida triple amb el director Denis Villeneuve: amb els seus dos personatges
de Enemy i en Prisoners, el debut americà de Villeneuve.
4.Gran Piano
Argument: Han passat uns anys des que el gran
pianista Tom Selznick es va retirar després d'un desastrós concert. Quan Tom
torna per fi a l'escenari, troba un missatge a la partitura: si falles una sola
nota, moriràs. Sense apartar les mans del seu piano, el protagonista haurà de
lidiar amb aquesta situació enmig d'un auditori ple. Una pirueta narrativa i
tècnica, amb ressons a La soga i L'home que sabia massa. I amb Elijah Wood
convertit en el nou James Stewart.
5.American Jesús, d’Aram Garriga
Un interessant documental sobre els girs més
estranys i bizarres del cristianisme als Estats Units.
Argument: Als Estats Units el cristianisme
pren formes d'allò més diverses, donant lloc a una visió polièdrica de la fe
que, fins i tot, ha passat a formar part de la cultura pop. American Jesus
emprèn un viatge per la geografia nord-americana i troba diferents personatges:
pastors de l'Apocalipsi, defensors del creacionisme, motoristes cristians... Un
mosaic que aclareix les qüestions socials i econòmiques que envolten el fervor
religiós.
6.Mindscape,de Jorge Dorado
Funcional thriller mental que enganxa amb els
seus girs de guió i la bona interpretació i química dels seus protagonistes,
Marc Strong i Taissa Farmiga.
Argument: Un home amb l’habilitat d’entrar en
la ment de la gent accepta l’encàrrec d’esbrinar si una jove adolescent és una
sociòpata o és víctima d’un trauma. Pura tensió per a un thriller psicològic
amb Jaume Collet Serra com a productor.
7.Hooked Up, Pablo Larcuen
La primera pel·lícula rodada íntegrament amb
un iphone, que s’emmarca en aquesta onada de “terror de l’eixample” (tipus REC)
i que proporciona uns bons moments de sang i ensurts.
Argument: Tonio i Peter, dos joves
nord-americans, viatgen a Barcelona buscant festa i, sobretot, dones. Durant la
primera nit de gresca coneixen unes noies amb les quals aniran a una casa.
Allà, les coses donaran un gir inesperat. Sense possibilitat de poder fugir,
hauran d'enfrontar-se al pitjor dels malsons. Aquesta sorprenent producció,
apadrinada per Jaume Collet-Serra, suposa el debut en el llargmetratge de Pablo
Larcuen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada